Ezért alakult meg Képzési Központunk Budapesten, mely jelenleg az egyetlen intézmény, ahol ezt a módszertant oktatjuk. Képzéseink egymásra épülnek, jelentős ismeretanyagot adnak, mely támogathatja a más szakterületekről érkező kollégák munkáját.

Képzéseinkre az alább felsorolt felsőfokú végzettségű, 0-12 éves gyermekekkel hivatásszerűen foglalkozó, 0-12 éves gyerekekkel végzett munka során szerzett szakmai tapasztalattal rendelkezők jelentkezését várjuk. A képzések során közös alapként tekintünk a hallgatók már meglévő pedagógiai, pszichológiai szaktudására, gyermekekkel szerzett tapasztalatára és erre építjük a TSMT® Modell sikeres alkalmazáshoz szükséges speciális tudásanyagot.  A képzési követelményeket sikeresen teljesítő hallgatók korszerű elméleti és gyakorlati tudásuk birtokában képesek lesznek a hozzájuk forduló családok, gyermekek számára magas szintű szakmai segítséget nyújtani.

  • Mind a LongiKid® mind a TSMT® képzéseken való részvétel alapfeltétele, hogy a jelentkező:
    • rendelkezzen a 0-12 éves gyermekek felméréséhez, fejlesztéséhez szükséges alapvető pedagógia és pszichológiai ismeretekkel, tapasztalattal. Meleg, határozott pedagógiai attidűddel, szeretetteljes empátiával közelítsen hozzájuk és családtagjaikhoz, melyről az interjú során igyekszünk meggyőződni. Az interjú során az interjút vezető oktatók több szempont alapján értékelik a jelentkezőket, és ezek összesítése alapján döntenek a felvételről vagy elutasításról. Interjúra 3 alkalommal lehet jelentkezni. Amennyiben egy jelentkező esetében 3 különböző oktató sem javasolja a felvételét, úgy további felvételi jelentkezésre nincs lehetőség.
    • rendelkezzen a gyermekek mozgásos felmérését, valamint mozgásfejlesztését lehetővé tevő megfelelő mozgáskészséggel és egészségügyi állapottal, melyről a jelentkezőnek nyilatkoznia kell, és amiről az interjú során igyekszünk meggyőződni;
    • hajlandó legyen intenzív mozgásos terhelésnek alávetni magát;
    • képes legyen a LongiKid® képzésen a vizsgálati eszközkészlethez tartozó vizsgáló eszközökön megtapasztalni, majd helyesen kivitelezni a gyerekektől elvárt mozgásokat;
  • A TSMT® és HRG képzéseken a hallgatók az ontogenetikus fejlődésmenet állomásain végighaladva saját élmény szinten megtapasztalják, megtanulják helyesen kivitelezni az alapvető mozgásformákat (gurulás, kúszás, mászás, járások, ugrások, bukfencezés stb), illetve a TSMT® alapvető eszközrendszeréhez tartozó mozgásfejlesztő eszközökön megtanulják helyesen kivitelezni az elvárt mozgásokat. A tanfolyamon várható, közepesnél erősebb fizikai igénybevételnek megfelelő terhelhetőség eléréséhez javasoljuk a rendszeresen nem mozgó jelentkezők számára a tanfolyam előtti aktív mozgás, edzés megkezdését!

A neuro-szenzomotoros vizsgálat szemléletében kiemelt jelentősége van a családközpontú intervenciónak, melynek fontos eleme, hogy az állapotmegismerés/diagnosztikus folyamat egy interdiszciplináris, azaz a társ szakmák együttműködésén alapuló folyamat legyen.

A központi statisztikák szerint folyamatosan emelkedik azoknak a gyermekeknek a száma, akiknek a fejlődése kisebb-nagyobb mértékben eltér az életkorukban elvárhatótól. Ezért kiemelt jelentősége van a korai diagnosztikának és szűrésnek, hogy a lehető legkorábban azonosításra kerüljön az adott gyermek eltérő fejlődése és elinduljon az intervenciós szint optimális megtervezése. Ez a továbbképzés lehetőséget nyújt a szűrések szakszerű elvégzését lehetővé tevő LongiKid® neuro-szenzomotoros vizsgálat elsajátítására.

A képzés online formában, önálló tananyagfeldolgozással valósul meg. A számonkérés módja: írásbeli teszt, majd ezt követően szóbeli vizsga előre megadot tételek alapján.

A képzés középpontjában az egyéni Tervezett Szenzomotoros Tréning (TSMT® I.) módszertanának elsajátítása áll. A képzésen résztvevők alapvető képességekre tesznek szert a Longikid® vizsgálat során észlelt eltérések korrigálására, a tünetek csökkentésére szolgáló személyre szabott TSMT® I. feladatok megfelelő alkalmazásában és kivitelezésében.

A képzés középpontjában a csoportos Tervezett Szenzomotoros Tréning (TSMT® II) módszertanának elsajátítása áll. A képzésen résztvevők alapvető képességekre tesznek szert a TSMT II feladatainak megfelelő alkalmazásában és kivitelezésében.

A magyar Hidroterápiás Rehabilitációs Gimnasztika (HRG) módszer dr. Lakatos Katalin nevéhez fűződik, aki sikeresen alkalmazta a módszert olyan gyermekek fejlesztésénél, akiknek a vizes közeg kiemelkedően jótékony hatással volt pszichés – szociális és motoros fejlődésére. A módszer átdolgozott formában jelenleg hiánypótló kiegészítő eleme a szárazföldi Tervezett SzenzoMotoros Tréningek (TSMT®)-nek.

[képzés hosszabb leírása]