Képzés megnevezése: A neuro-szenzomotoros szemléletű gyermekvizsgálatok interdiszciplináris modellje
Alapítási engedély száma: 182/10/2021

Pedagógus képzésben szerzett felsőfokú végzettség (diploma, BA, MA):: csecsemő- és kisgyermek nevelő, óvodapedagógus, konduktor, gyógypedagógus, tanító, tanár (ált. isk.); Bölcsészettudományi képzésben szerzett felsőfokú végzettség (diploma, BA, MA): pszichológus, mentálhigiénés segítő szakember; Egészségügyi képzésben szerzett felsőfokú végzettség(diploma, BA, MA): orvos, védőnő, gyógytornász; alapszintű számítógépes ismeretek

A neuro-szenzomotoros vizsgálat szemléletében kiemelt jelentősége van a családközpontú intervenciónak, melynek fontos eleme, hogy az állapotmegismerés/diagnosztikus folyamat egy interdiszciplináris, azaz a társ szakmák együttműködésén alapuló folyamat és konszenzus legyen. A képzés fő eleme továbbá az organikus éretlenség, mint általános fejlődés-neuropszichológiai koncepció bemutatása, amely szemléletformáló előadással és gyakorlattal mutatja be idegrendszeri alapokon a csecsemők/gyermekek tünetei mögött meghúzódó szervezőelvet. Ezt követően a neuro—szenzomotoros terápiák szempontjából releváns egészségügyi társszakmák (audiológia, szemészet, funkcionális optometria gyógytorna, neurológia/epilepszia, pszichiátria/csecsemő és kisgyermekkori regulációs zavarok) vizsgálati protokollját ismerheti meg a hallgató a legjelentősebb csecsemő és gyermekkori tünetek függvényében. Az előadások során nagy hangsúlyt kapnak a képi és videós illusztrációk, melyek mind az anatómiai mind a tüneti képek mélyebb megértését teszik lehetővé. A képzés integráló íve a szenzoros feldolgozási zavarok koncepció, valamint az anamnézisfelvétel neuro-szenzomotoros felvételének koncepcionális megismerésében csúcsosodik ki. Az egyes tematikai egységekben megszerzett tudás lehorgonyzása egy kiscsoportos esetfeldolgozó csoportban történik, mely során a hallgatók gyakorolhatják az anamnézisfelvétel differenciáldiagnosztikai kérdéseit, valamint a tünetek felismerésének és a terápia felállításának priorizáló lépéseit, a szülővel való kommunikációs technikákkal együtt. A hallgatók a továbbképzést teljes egészében online személyes kontaktformában vagy személyes kontaktformában teljesíthetik az adott időpontban induló képzési indítási információk szerint. A tanúsítvány kiadásának feltétele a továbbképzés legalább 90 százalékán történő részvétel, valamit a záróvizsgán történő legalább 80%-os eredmény elérése.

Az előadások során nagy hangsúlyt kapnak a képi és videós illusztrációk, melyek mind az anatómiai mind a tüneti képek mélyebb megértését teszik lehetővé. A képzés integráló íve a szenzoros feldolgozási zavarok koncepció, valamint az anamnézis-felvétel neuro-szenzomotoros felvételének koncepcionális megismerésében csúcsosodik ki. Az egyes tematikai egységekben megszerzett tudás lehorgonyzása egy kiscsoportos esetfeldolgozó csoportban történik, mely során a hallgatók gyakorolhatják az anamnézis-felvétel differenciáldiagnosztikai kérdéseit, valamint a tünetek felismerésének és a terápia felállításának priorizáló lépéseit, a szülővel való kommunikációs technikákkal együtt. A hallgatók a továbbképzést teljes egészében online, személyes kontakt formában teljesíthetik.

A képzésre felkért oktatók az adott tematikai egységhez tartozó tananyaghoz összeállítanak 4-8 egyszeres/többszörös feleletválasztós vagy kifejtős kérdést, valamint a kérdés fontosságát tükröző, elérhető maximum pontszámot. A továbbképzésen résztvevők a tesztkérdéseket online űrlap formájában töltik ki. Az ellenőrző tesztkérdéseken összességében min. 80%-os eredményt szükséges elérni a továbbképzés teljesítéséhez.

Az Alapképzés iránti nagy érdeklődésre való tekintettel várólistát hoztunk létre, melyre az alábbi linken tud feliratkozni.