Képzés megnevezése: A neuro-szenzomotoros szemléletű gyermekvizsgálatok interdiszciplináris modellje
Alapítási engedély száma: 182/10/2021

Pedagógus képzésben szerzett felsőfokú végzettség (diploma, BA, MA):: csecsemő- és kisgyermek nevelő, óvodapedagógus, konduktor, gyógypedagógus, tanító, tanár (ált. isk.); Bölcsészettudományi képzésben szerzett felsőfokú végzettség (diploma, BA, MA): pszichológus, mentálhigiénés segítő szakember; Egészségügyi képzésben szerzett felsőfokú végzettség(diploma, BA, MA): orvos, védőnő, gyógytornász; alapszintű számítógépes ismeretek

A neuro-szenzomotoros vizsgálat szemléletében kiemelt jelentősége van a családközpontú intervenciónak, melynek fontos eleme, hogy az állapotmegismerés/diagnosztikus folyamat egy interdiszciplináris, azaz a társ szakmák együttműködésén alapuló folyamat és konszenzus legyen. A képzés fő eleme továbbá az organikus éretlenség, mint általános fejlődés-neuropszichológiai koncepció bemutatása, amely szemléletformáló előadással és gyakorlattal mutatja be idegrendszeri alapokon a csecsemők/gyermekek tünetei mögött meghúzódó szervezőelvet. Ezt követően a neuro—szenzomotoros terápiák szempontjából releváns egészségügyi társszakmák (audiológia, szemészet, funkcionális optometria gyógytorna, neurológia/epilepszia, pszichiátria/csecsemő és kisgyermekkori regulációs zavarok) vizsgálati protokollját ismerheti meg a hallgató a legjelentősebb csecsemő és gyermekkori tünetek függvényében. Az előadások során nagy hangsúlyt kapnak a képi és videós illusztrációk, melyek a mélyebb megértését teszik lehetővé. A képzés integráló íve a szenzoros feldolgozási zavarok koncepciója, ami az anamnézisfelvétel neuro-szenzomotoros felvételének megismerésében csúcsosodik ki. Az egyes tematikai egységekben megszerzett tudás lehorgonyzása kiscsoportos esetfeldolgozó csoportban történik, melyen a hallgatók gyakorolhatják az anamnézisfelvétel differenciáldiagnosztikai kérdéseit, valamint a tünetek felismerésének és a terápia felállításának priorizáló lépéseit, a szülővel való kommunikációs technikákat. A továbbképzés teljes egészében online, személyes kontakt formában zajlik.

A képzésre felkért oktatók az adott tematikai egységhez tartozó tananyaghoz összeállítanak 4-8 egyszeres/többszörös feleletválasztós vagy kifejtős kérdést, valamint a kérdés fontosságát tükröző, elérhető maximum pontszámot. A továbbképzésen résztvevők a tesztkérdéseket online űrlap formájában töltik ki. A tanúsítvány kiadásának feltétele a továbbképzés legalább 90%-án történő részvétel, valamit a záróteszten legalább 80%-os eredmény elérése.

Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.