Fontos hangsúlyozni, hogy az autizmus ellátása elsősorban gyermekpszichiáter és autizmus-specifikus gyógypedagógus irányításával történhet, akik a terápiát végző szakemberrel együtt alakítják ki a gyermek igényeire szabott fejlesztési tervet.

Az autizmus spektrumzavar egy idegrendszeri fejlődési eltérés, amely a kommunikáció, a társas kapcsolatok és a rugalmas viselkedésszervezés területein okoz nehézségeket. Az autizmus különböző mértékben jelentkezhet, és gyakran szenzoros feldolgozási zavarokkal, valamint merev viselkedési mintázatokkal társul. Az autizmussal élő gyermekek tünetei változatosak – azaz egy spektrumon helyezkednek el – így minden gyermek más – és más fejlesztést igényel.

A LongiKid® vizsgálat segít azonosítani a gyermek idegrendszeri és szenzomotoros eltéréseit, amelyek az autizmus tüneteivel összefügghetnek. Megmutatja azt is, milyen erősségekre tudunk építeni a terápia során. Az eredmények alapján egyéni fejlesztési terv készíthető, amely célzottan támogatja a gyermek fejlődését.

A TSMT® gyakorlatok az idegrendszer stimulálásával csökkentik a szenzoros érzékenységet, javítják a mozgáskoordinációt, és segítik a feladattudat és az együttműködés kialakulását. Ezen felül a gyakorlatok közvetve hozzájárulnak a kommunikáció fejlesztéséhez, mivel a gyermek könnyebben fókuszál az adott tevékenységre, és javul a társas interakciókhoz szükséges figyelme. Könnyebben feladathelyzetben tartható, ez pedig pozitívan hat ki más gyógypedagógiai – kommunikációs fejlesztésükre, óvodai, vagy iskolai beilleszkedésükre is.

Az egyéni TSMT® a gyermek egyéni szükségleteihez igazított gyakorlatokkal segíti a szenzoros feldolgozás javítását, az önszabályozást és a figyelmet. A terápia során a gyermek szorosan irányított környezetben, személyre szabott feladatokon keresztül tanul meg új készségeket, amelyek támogatják a mindennapi működését.

A csoportos TSMT® lehetőséget ad az autizmussal élő gyerekeknek, hogy biztonságos közegben – gyakran szülők jelenlétében, de érettségükhöz képest akár önállóan is – gyakorolják a társas helyzetekhez szükséges készségeket, például az együttműködést és a szabálykövetést. A közös mozgásos gyakorlatok segítik az önállóságot, miközben fokozzák a gyermek alkalmazkodóképességét.

A HRG terápia a víz nyugtató és stimuláló hatását egyaránt kihasználja, ami különösen előnyös az autizmus spektrumzavarral élő gyerekek számára. A víz természetes ellenállása és a gyakorlatok során alkalmazott strukturált feladatok javítják a szenzoros integrációt, csökkentik a szorongást, és segítik az érzelmi stabilitást. A vízben végzett gyakorlatok támogatják az izomtónus, a mozgáskoordináció és a proprioceptív érzékelés fejlődését, miközben játékos formában nyújtanak sikerélményt a gyerekek számára.