A problémák kezelésében nagy segítséget nyújthat a gyógytornász, gyermekneurológus és manuálterapeuta együttműködése, akik elsődlegesen a megfelelő diagnózist biztosítják, és egyeztetik a fejlesztési tervet a terapeutával.

A megkésett mozgásfejlődés akkor áll fenn, ha a gyermek nem követi a természetes mozgásfejlődési lépcsőfokokat, például későn kezdi el a kúszást, mászást vagy járást. Az eltérések mögött idegrendszeri problémák, izomtónus-zavarok vagy környezeti tényezők állhatnak.

A mozgásfejlődés elmaradása az idegrendszer érésének tünete, de egyúttal azt is befolyásolja. Amennyiben egy éretlenség tünet áll az okok hátterében, ez később tanulási, viselkedési és figyelmi nehézségeket is okozhat. Az időben megkezdett fejlesztés segíthet megelőzni ezeknek a problémáknak a hosszú távú hatásait.

A LongiKid® vizsgálat részletes képet ad a gyermek idegrendszeri és mozgásos állapotáról, azonosítva az eltéréseket és azok okait. Ez egyrészt segít a szülőknek az eligazodásban – hiszen nem mindegy, hogy a gyermeknek elsősorban manuálterápia, gyógytorna, vagy mozgásfejlesztés javasolt. Ezen kívül a mérés lehetővé teszi egy célzott, személyre szabott terápiás terv kidolgozását, amely hatékonyan támogatja a fejlődést.

Az egyéni TSMT® célzott, a gyermek igényeihez igazított feladatokkal segíti a mozgáskoordináció, az egyensúly és az izomtónus fejlesztését. A rendszeres, strukturált gyakorlatok serkentik az idegrendszeri érés folyamatát, így – amennyiben idegrendszeri éretlenség áll a késés hátterében – a gyermek gyorsan utoléri mozgásában társait.

A csoportos TSMT® mozgásos gyakorlatai tovább fejlesztik az egyensúlyi reakciókat és a koordinációt is fejlesztik, miközben támogató közösségi élményt nyújtanak. A megkésett mozgásfejlődésű gyermeknek így lehetősége nyílik arra, hogy mozgásos helyzetekben magabiztos legyen, bepótolja a késés miatti mozgásformákat, önbizalma megerősödjön.

A HRG terápia a víz természetes ellenállását és nyugtató hatását használja az izomtónus fejlesztésére, az egyensúly stabilizálására és a szenzoros integráció javítására. A vízben végzett gyakorlatok  serkentik az idegrendszer működését és erősítik a törzs izmait, a nehézkes mozgású gyerekek is könnyebbnek érzik magukat a vízben, ezzel javul motivációjuk.