A szenzoros feldolgozási zavar azt jelenti, hogy a gyermek érzékelési rendszere (látás, hallás, tapintás, egyensúly, propriocepció) nem megfelelően dolgozza fel a környezetből érkező ingereket. Ez túlérzékenységben, ingerkereső magatartásban vagy a környezeti ingerek elkerülésében nyilvánulhat meg. Az SPD-vel élő gyerekek estén gyakoriak a „hisztik”, a látszólag ok nélküli kiborulások, vagy a rugalmatlan gondolkodás, túlzott ragaszkodás tárgyakhoz, helyzetekhez.

A zavar nehezíti a gyermek mindennapi működését, például az étkezés, az öltözködés, a tanulás vagy a társas helyzetek terén, és sokszor a szülőket is megviseli, elfárasztja ez az állapot. Ha kezeletlen marad, hatással lehet a figyelemre, a szociális kapcsolatokra és az iskolai teljesítményre, hosszú távon pedig érzelmi problémákhoz vezethet.

A LongiKid® vizsgálat részletes képet nyújt a gyermek szenzoros rendszereinek működéséről és idegrendszeri állapotáról. Ez segít az eltérések pontos azonosításában és abban, hogy a gyermek számára legmegfelelőbb terápiás tervet lehessen kialakítani.

Az egyéni TSMT® célzott gyakorlatokkal stimulálja a szenzoros rendszereket, miközben támogatja az idegrendszeri érést. A személyre szabott feladatok segítenek az érzékelési és feldolgozási problémák enyhítésében, és hozzájárulnak a gyermek nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb viselkedéséhez.

A csoportos TSMT® során a gyerekek mozgásos tevékenységek közben tanulnak meg alkalmazkodni a különböző ingerekhez. A csoportdinamika támogatja a szociális készségek fejlődését, miközben a strukturált mozgásos gyakorlatok segítik az idegrendszer összehangolt működését.

A HRG terápia fokozott ingerbevitele a víz természetes ellenállásával és megnyugtató hatásával serkenti az érzékszervi integrációt. A vízben végzett gyakorlatok javítják az egyensúlyi és proprioceptív érzékelést, miközben csökkentik a szenzoros túlérzékenységet és támogatják az idegrendszeri érést.

A TSMT® és HRG terápiák együttes alkalmazása segíthet a szenzoros feldolgozási zavar tüneteinek enyhítésében, elősegítve a gyermek harmonikusabb fejlődését és mindennapi működését.