A tanulási zavar mindig komplex részképességzavarra utal, ezért a megfelelő fejlesztés érdekében elengedhetetlen gyógypedagógus és fejlesztő pedagógus bevonása, akik célzott feladatokkal támogatják a gyermeket.

A tanulási zavar olyan idegrendszeri eredetű probléma, amely az olvasás, írás, számolás vagy más tanulási képességek fejlődését akadályozza, miközben az érintett gyermek intelligenciája átlagos vagy átlag feletti. A háttérben gyakran részképességzavarok állnak, mint a figyelmi, mozgáskoordinációs vagy szenzoros feldolgozási problémák.

A tanulási zavar problémái gyakran már óvodáskorban, vagy előtte jelentkeznek, és iskoláskorban továbbra is nyomon követhetők, különösen a tanulási teljesítmények területén.

A LongiKid® vizsgálat feltárja a gyermek idegrendszeri érettségét, szenzomotoros állapotát és részképességeit, amelyek alapvetően befolyásolják a tanulási képességeket. Az eredmények alapján célzott terápiás javaslatok készíthetők, amelyek hatékonyan támogatják a tanulási nehézségek kezelését.

A TSMT® gyakorlatok az idegrendszer érését és a szenzomotoros kapcsolatok fejlődését segítik, amelyek a tanulási képességek alapjai. Már korai életkorban elvégezhető feladatokkal megelőzhetők a későbbi részképességzavarok, és jelentősen javulnak a figyelemmel, koncentrációval és kontrollfunkciókkal összeköthető képességek.

Az egyéni TSMT® személyre szabott feladatokkal támogatja a gyermek mozgáskoordinációját, figyelmét és idegrendszeri érettségét. A célzott gyakorlatok segítenek a tanuláshoz szükséges alapképességek, például a térérzékelés és a szem-kéz koordináció fejlesztésében.

A tanulási zavarral küzdő gyerekek számára a csoportos TSMT® gyakran ajánlott, mert fejleszti a figyelmet, az önszabályozást és a szociális készségeket. A csoportos környezet támogatja a gyermek alkalmazkodóképességét és önbizalmát, miközben a mozgásos gyakorlatok hozzájárulnak a tanulási nehézségek leküzdéséhez, hiszen a pályákon egy időben több dologra kell figyelnie, aktívan használnia a munkamemóriáját és koncentrációját, miközben aktívan támaszkodik téri tájékozódásra, és motoros-verbális szinkronjaira.