A viselkedési zavarok olyan problémák, amelyek során a gyermek nehezen igazodik a társadalmi normákhoz, gyakran konfliktusos helyzeteket idézve elő otthon, az iskolában vagy a közösségekben. A BTMN (beilleszkedési, tanulási, magatartási, nevelési probléma) szélesebb körű kategória, amely a tanulási és beilleszkedési nehézségeket is magában foglalja, míg a viselkedési zavarok főként a magatartási problémákra összpontosítanak.

A LongiKid® vizsgálat feltárja a gyermek idegrendszeri működésének eltéréseit, amelyek a viselkedési zavarok alapját képezhetik. Az eredmények alapján olyan terápiás terv készíthető, amely a gyermek egyéni szükségleteit figyelembe véve segíti a problémák kezelését.

A TSMT® gyakorlatok az idegrendszer érését támogatják, amely kulcsfontosságú a szabályozott viselkedéshez és az érzelmi kontrollhoz. Korai alkalmazásuk segíthet megelőzni a viselkedési problémák kialakulását, és hozzájárul a kiegyensúlyozottabb társas működéshez, egyben a szülőket is segíti a megfelelő nevelési minták elsajátításában.

A pszichológus segíthet a viselkedési zavarok hátterében álló érzelmi és szociális problémák feltárásában, valamint olyan technikákat taníthat a gyermeknek és a szülőknek, amelyek megkönnyítik a mindennapi helyzetek kezelését. A pszichológiai támogatás kiegészíti a TSMT® és HRG terápiákat, erősítve azok hatékonyságát.

Az egyéni TSMT® célzott gyakorlatokkal fejleszti a gyermek önkontrollját, figyelmét és idegrendszeri érettségét. A személyre szabott feladatok segítenek a gyermek érzelmi stabilitásának és viselkedésszervezésének javításában, a célzott szenzoros ingerek bevitele pedig az idegrendszer érésében.

A csoportos TSMT® során a gyermek megtanulja, hogyan alkalmazkodjon szabályokhoz és másokhoz a közös mozgásos tevékenységek révén. Ez fejleszti a társas készségeket, az érzelmi kontrollt és az együttműködési képességet, miközben támogatja a viselkedési problémák enyhítését. Az órákon gyakorolt mozgásos feladatok tovább érlelik az idegrendszerét, ami segíti a kontroll megtartását a mindennapos helyzetekben.

A HRG (Hidroterápiás Rehabilitációs Gimnasztika) a víz természetes ellenállását és nyugtató hatását kihasználva támogatja a szenzoros integrációt, javítja az izomtónust, a mozgáskoordinációt és csökkenti a stresszt. A vízben végzett strukturált gyakorlatok segítik a figyelem, az érzelmi kontroll és a szabálykövetés fejlesztését, miközben növelik a gyermek önbizalmát, szüleivel és társaival való együttműködését.