Képzés megnevezése: A neuro-szenzomotoros szemléletű Longitudinális Komplex Vizsgálat (LongiKid®) felvétele és értékelése
Alapítási engedély száma: A/13056/2023

A „A neuro-szenzomotoros szemléletű gyermekvizsgálatok interdiszciplináris modellje” képzés elvégzése (ld.: Alapképzés)

A központi statisztikák szerint folyamatosan emelkedik azoknak a gyermekeknek a száma, akik megjelennek a korai fejlesztésbe. Egyre inkább kiemelt jelentősége van a korai szűrésnek és diagnosztikának, hogy ezáltal lehetővé váljon az optimális intervenció megtervezése. Ez a továbbképzés a gyermekekkel foglalkozó szakemberek számára nyújt lehetőséget a szűrések szakszerű elvégzését lehetővé tevő LongiKid® vizsgáló eljárás elsajátítására.

A képzés egyaránt hagy egyéni feldolgozási időt az elméleti részek elsajátítására, és tartalmaz koncentrált, kiscsoportos, egyéni képességeket fejlesztő gyakorlati elemeket Az esetmegbeszélő kiscsoportokon a hallgatóknak lehetősége van egy tipikusan és egy atipikusan fejlődő gyermek videós vizsgálatának a bemutatására, így minimum 40 órában láthatnak 3 hótól 11 éves korig LongiKid® vizsgálatokat, amivel gyakorlati tapasztalatot szereznek arról, hogy az idegrendszeri érési zavar egyes tünetei milyen összefüggésben húzódnak végig a különböző életkorokban, ezzel segítve az anamnézisfelvétel elmélyítését és a tünetegyüttesek mögött meghúzódó idegrendszeri érési zavarok értelmezését. Az esetmegbeszélést vezető tapasztalt oktatók a hallgatók vizsgálatvezetői – pedagógiai kompetenciájára egyéni visszajelzéseket adnak, szükség esetén lehetőséget biztosítanak arra, hogy a hallgatók a saját tanulási ütemükben sajátítsák el a helyes vizsgálatvezetői attitűdöt. Az elméleti oktatás során oktatóvideók segítségével ismerhetik meg a különböző életkorok feladataiban felbukkanó lehetséges neuro-szenzomotoros tünetek variabilitását. A videórészletek segítségével tényleges példákon keresztül tanulják meg a LongiKid® Tünetészlelő Program (LTSZ) használatát. Ezután az elméleti és gyakorlati anyag integrálása következik, melyben kutatási eredmények felvonultatásával értik meg a hallgatók az idegrendszeri érési zavar és a tanulási funkciók közötti összefüggéseket. A képzést azoknak a szakembereknek ajánljuk, akik szeretnék a 0-11 éves korú gyermekek viselkedésének komplex értelmezési lehetőségeit elsajátítani.

Alkalmassági interjú /online előre egyeztetett időpontban
LongiKid© vizsgálókészlet átvétele, előre egyeztetett időpontban, Budapesten
Első blokk (elméleti tananyag)
Tipikus szupervízió kiscsoportos munka, előre egyeztetett időpontban, Budapesten
Második blokk (elméleti tananyag)
Atipikus szupervízió  kiscsoportos munka, előre egyeztetett időpontban, online kontakt óra
Esetmegbeszélő gyakorlat/online kontakt kiscsoportos munka, előre egyeztetett időpontban
Szóbeli vizsga /online, előre egyeztetett időpontban
Alkalmassági interjú /online előre egyeztetett időpontban
LongiKid© vizsgálókészlet átvétele, előre egyeztetett időpontban, Budapesten
Első blokk (elméleti tananyag)
Tipikus szupervízió kiscsoportos munka, előre egyeztetett időpontban, Budapesten
Második blokk (elméleti tananyag)
Atipikus szupervízió  kiscsoportos munka, előre egyeztetett időpontban, online kontakt óra
Esetmegbeszélő gyakorlat/online kontakt kiscsoportos munka, előre egyeztetett időpontban
Szóbeli vizsga /online, előre egyeztetett időpontban

Alkalmassági interjú /online előre egyeztetett időpontban
LongiKid© vizsgálókészlet átvétele, előre egyeztetett időpontban, Budapesten
Első blokk (elméleti tananyag)
Tipikus szupervízió kiscsoportos munka, előre egyeztetett időpontban, Budapesten
Második blokk (elméleti tananyag)
Atipikus szupervízió  kiscsoportos munka, előre egyeztetett időpontban, online kontakt óra
Esetmegbeszélő gyakorlat/online kontakt kiscsoportos munka, előre egyeztetett időpontban
Szóbeli vizsga /online, előre egyeztetett időpontban